Dålig update = För roligt?

Tjena alla där hemma. Efter en vecka med en massa roligheter så tänkte vi ta tag i att berätta lite vad som hänt. Ber om ursäkt för sjukt dålig update på senare tid men man tar sig nästan aldrig tid att sätta sig vid datorn.

Iaf så när vi anlände till Byron förra veckan så passade vi på att ta in på  Main Beach hostel, som för övrigt är grymt så det kan vi tipsa om. Fri internet och en massa fest folk så vår helg var riktigt bra med en massa party. Finns en del grymma uteställen här och alla har så sjukt skön attityd här, sen finns det en massa trevliga australienare. Sen efter helgens bravader så drog vi till en local surfshop och hyrde oss några feta brädor och har i stort sett legat och plaskat i vattnet sedan dess. Finns så underbara surfställen här så man vill typ inte lämna detta ställe. Här i Byron finns det ett ställe som kallas "The pass" där vågor efter vågor slår perfekt och första dagen vi kom dit så var det säkert mer än 50 surfare ute på samma ställe så vi surfade med dem i solnedgången. Kanske en av de häftigaste vyerna att sitta på en bräda i solnedgång och se hur en massa locals bara tar vågor efter vågor och är hur bra som helst. Man känner ju sig lite kass när det kommer barn på 10 bast som är hur duktiga som helst.

Sen i tisdags så drog vi på kanske den roligaste turen hittils på denna resa. Friheten när man har bil och kan göra vad man vill är en så sjukt skön känsla så kl 10 på kvällen fick vi tanken att "varför drar vi inte bara till Surfers Paradise". Så vi började köra, fann mcdonalds på vägen vilket de inte har här så vi grabba några bigmacs och drog vidare till Tweed Heads "Coolangatta". I denna stad går gränsen till Queeensland och när man kommer in mot staden känns det som man är påväg in mot en storstad. Vi trodde att vi skulle komma till världens håla men kom till jordens skönaste stad med en massa sjuka höghus och bästa stränderna. Vi skulle nog vilja kalla detta Surfers Paradise då det kändes som att alla surfade och gick runt med surfbrädor. Så vi övernattade i ett kvarter som kändes som Australiens rosengård och man var lite nojjig med det löste sig bra. Dagen efter så drar vi ner mot beachen och får se sjukaste vyn med stränder efter stränder och Surfers Paradise i bakgrunden. På samma gång prickar vi in "Quicksilver PRO 2011" Surftävlingen där världens bästa surfare gör upp. Bara det var helt sjukt att kolla på och de var galet duktiga. Stället där vi surfade heter "Snapper rocks" och är klassad som en av världens bästa surfställen och våg efter våg bara drog in. Även här var det helt sjukt att sitta i vattnet och se alla duktiga surfare samtidigt som man har Surfers Paradise i bakgrunden "se bild". Lade 4 timmar i vatten, helt döda återvänder vi till byron för att fånga en solnedgångssurf.

Igår checkade vi åter in på hostelet, träffade alla sköna folk som man lärt känna under tiden. Tog tag i partyhattarna och röjde hela kvällen. Det som är tråkigt med att bo i bil är att man träffar inte lika mkt folk som på hostel. Vi körde lite förfest med 4 franska tjejer som var rätt sköna ändå för att va från frankrike hehe. Sen mötte vi upp Julia och hennes polare på ett uteställe och hade en riktigt rolig kväll.

Nu sitter vi och funderar på om vi ska ta oss till Nimbin över dagen eller bara försöka ta oss ända till Surfers Paradise och senare Brisbane för att lämna tillbaka våran Spaceship och sedan söka jobb. Vi ska ju trots allt slita ett tag nu så vi kan ha råd med alla roligheter som väntar oss.

En liten "vad vi hunnit med" lista under denna vecka.

* Skaffat oss en tupp som husdjur på vårt campingställe
* Blivit bortskörda av polisen pga tjuvcamping
* Fått parkeringsböter vilket SÖG
* Kört ut på fel sida av vägen "vänstertrafik" - Alex haha
* Sett delfiner nära stranden
* Varit på en local marknad
* Slängt i oss sjukt många kebaber och subwaymackor

Mer uppdate kommer nog, men här får ni lite bilder att njuta av iaf.

( Ett annat husdjur som vi matat lite )

( Delfin eller haj? )

( Livemusik på stranden )

( Ganska skön vy som vi lyckades somna till, var dock här vi blev bortkörda kl 6 på morgonen)

( Surfers Paradise i bakgrunden, ganska härlig vy när man väntar på vågorna)

( Snapper rock)

( Quicksilver Pro 2011 )

( Dom där små kidsen är alltså hur bra som helst på att surfa, SJUKT )