Surflektion med Ingvars slutade i KAOS!!

Tjeenare maaneen..

Gårdagen var helt katastrofal för min del. Började kanon med att vi mötte upp Ingvars och hans familj för att sedan lära honom lite surf. Var riktigt roligt i vattnet och allt flöt på bra tills jag får en FET smäll i pannan av någons bräda eller min egen, iallafall så gjorde det riktigt ont och har en fet bula på pannan. Ingvars fick en liknande smäll nära ögat så han fick ett rejält blåöga så det var inte så bra att komma till jobbet med. Men jag tror ändå han hade en rolig dag och fått känna av lite av surfningen i detta underbara land.

Sen skulle jag såklart märka att min bräda hade kraschat på ena fenan så fick lov att gå till surfshoppen och checka vad kostnaderna skulle bli. Visade sig att det kostade en massa att laga och sen hade jag små skavanker som kostade rätt mycket så totalt var vi uppe i typ över 200$ bara för att laga skiten. Så ut kom jag med en helt ny bräda som är en Short-board vilket är nästa steg så rätt nöjd är jag. Kostade mig totalt 350$ för nya med nytt fodral och fener osv så rätt skön deal ändå. Är lite smått nervös då vi bara kört med längre brädor som är för nybörjare och nu ska man gå över till en proffsbräda. Men ack så kul jag kommer ha med den så det är värt varenda öre.

Så var inte helt nöjd med mig själv igår när allt gick emot mig. Även fast jag fått en ny bräda som jag alltid velat ha, alltså en kortare så har det kostat mig rätt mycket. Men men man lever väl bara en gång? och nu känns det mer och mer att vi är här för surfningen så det är värt. Vi funderar att dra till Bali och surfa senare också, kan bli helt magiskt. Ska också ta hem brädan efter resan, typ hänga upp i rummet ellet något.

PÅ ÅTERSEENDE



Som ni ser är det ganska stor skillnad mellan brädorna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0