Maximal otur och en massa annat..

Hi matees

Det har hänt en hel del tråkigheter sedan vi skrev de senaste tråkigheterna, haha! Vi har haft så mycket kul och tur så att all otur kom på samma gång.

Nya brädan har varit så sjukt kul att åka på så man vill inte ifrån Sydney nu, men bort ska vi om en månad och slita ett tag för att få lite extra klirr i kassan till Bali och Queensland. Men hur ska vi kunna vara utan surfningen i Queensland är den största frågan just nu. Inte lätt altså. Men men åter till oturen, första dagen ute med brädan gick skit bra tills i slutet av dagen då den största nooben (nybörjaren) kör in i mig när jag är påväg ut som itne kunde svänga. Pang och där försvann en fena från brädan igen, men tur i oturen gick inget sönder utan fenan bara försvann i intet. Så jag bytte och glatt nästa dag drog vi ner och surfade vidare och hade lika roligt. Drog sedan upp på stranden och lira gris med grabbarna (fotboll) och då ville Alex testa brädan eftersom han också funderar på att gå över till en short-board. Sen kommer han upp och allt är frid och fröjd sen när vi ska surfa igen ser jag att min bräda är kraschad längst bak på en bakfenan. NEEJ tänker jag då jag ser det, finns ju inte att det ska hända igen. Så Alex tar min bräda till shoppen eftersom han krascha den så nu är den på lagning i EN VECKA. Jag bryr mig inte så mycket om skadan eller att Alex hade sönder den, klart man blir smått irriterad pga allt som hänt dagarna innan med mina brädor. Men att vara utan bräda i en hel vecka är ju rena mardrömmen, vad ska man nu göra? Så nu har man legat i soffan och kollat moovies eftersom vädret här är sämst just nu.

Aja imorgon ska vi iallafall äta en najs middag inne i Darling harbour för pengarna som Jullan och Elina lämnade för att de fick slagga här så blir nog trevligt. Sen messa Sofia mig om att styra något till helgen så då kommer väl hon och Vanessa ner till Bondi så blir väl partajj elelr så. Lite saker händer ju ändå nu när brädan är borta.

Okej jag och Alex plan just nu (som för övrigt förändras från varje timme). Bo tills vårat kontrakt rinner ut (15 feb) sen söka farmjobb eller något liknande och slita rövarna av oss i typ 2 mån för att samla ihop en riktigt bra summa för att sedan dra till Bali och surfa. Komma tillbaka till Cairns och dra kusten neråt sen landa i Sydney och göra sista roligheterna i Sydney sen dra hem. Hur låter det folket? inte helt dumt va.. Jag och alex har ju slitit som djur på vårat förra jobb så lite farmjobb kommer absolut inte ta kål på oss. Sen ger det faktiskt bra pengar eftersom man inte gör av med ett öre under de månaderna. Vi säger 20-30k vore perfekt för vår kassa så vi kan dra till Bali och SUUURFAAAAA.

aja på återseende kära svenskar, inga bilder denna gång. Har legat lågt med kameran då humöret har varit rena rama bergodalbanan nu när brädan gått sönder osv.

SEES i helgen med alal bravader som hänt :)

Kommentarer
Postat av: Annica

Säg som det är..klantarsel Alex...hahaha

2011-01-20 @ 08:38:57
Postat av: Anders

Hahaha ja han är ett klantarsel!!!!!

2011-01-20 @ 09:07:19
Postat av: Stekt Makaron

Har du kvar några kissblöjor?

Jag kan skicka annars!

2011-01-20 @ 20:27:44
Postat av: Anders

Haha ja jek de ligger i min byro hemma.. om du nu inte har skickat fler hem till mor och far?

2011-01-21 @ 16:25:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0