Mitt i orkanen?

Vi har just spänt fast bälterna i en lyktstolpe mitt i orkanen här i Australien och hoppas vi klarar det. Eller?

Nää vi tänkte bara säga att vi inte drabbas utan mest norra Queensland (Cairns) som nu snart kommer slåss med en kategori 5 (högsta värsta största) tromben. Hörde att Annica undrade om det gick mycket sändningar här och tänkte bara berätta att här går det på alla kanaler dygnet runt och det finns till och med en nedräkningsklocka. Just nu 23.03 så väntas den snart komma i land med en vindhastighet på 300km/h och det är redan NIO meter höga vågor där uppe. Finns ju inte att hur mycket skit Queensland har råkat ut för med översvämningarna och nu den största tromben som går att få. De säger att den är lika stor som tromben "Katarina" som svepte över USA.

Aja vi överlever så länge Yasi bestämmer sig för att inte dra söderut. Inte kul när 75mil inåt landet så kommer det fortfarande vara en kategori 1 orkan, SJUKT!

Här får man uppleva det ena och det andra. Sverige är för tråkigt, var är alla orkaner? jordbävningar? TRÅK!
Edit: För övrigt för er som inte förstod att jag var oseriös med denna mening så var jag. Självklart vill inte jag ha en massa skit till Sverige och det är tur att vi inte får uppleva alla naturkatastrofer som här!!!

Alex sa just att den är en timme ifrån land nu och redan uppe i 150km/h... Bilarna lär inte stå kvar iaf.


Kommentarer
Postat av: Anonym

ursäkta men vi bor då hellre o sverige och slipper oroa oss för att våra nära och kära ska omkomma. antar att hur häftigt det än är där borta, så önskar man väl åndå inte att naturkatastrofer ska drabba ens hemland ?? Korkskalle !

2011-02-02 @ 18:44:26
Postat av: Anders

Ursäkta men om man läser vad jag skrivit innan kanske man ska ta det med lite sarkasm och att tro att jag skulle vilja ha en orkan osv för mina nära och kära kan man ju undra vem man ska kalla "korkskalle".

2011-02-03 @ 01:47:07
Postat av: Annica

hahaha...till och med jag förstod ungdomarnas sarksam.

2011-02-07 @ 10:45:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0