Jordens största kackelacke invasion...

Ja som ni ser ovan har vi just haft ett litet krig i vår lägga. Ja det började med att vi satt i vardagsrummet och kollade på tv då jag bara tänkte gå och snacka lite med Felicia som var inne i hennes rum då jag ser en monsterkackerlacka på golvet. Smått panik som tjejer brukar få så trodde jag hon skulle springa över mig när hon skulle ut ur rummet, men så var kriget igång. Hittade först inte den men sen är det en annan MK (monsterkackerlacka) i badrummet som jag sprayar och tror att allt är frid och fröjd. Nä då ser vi två till MK i Felicias rum för att sedan se TRE till MK inne i toaletten. Aldrig varit med om att så många kommit in på samma gång och så stora också. Kommer ju inte bli någon skönhetssömn idag direkt när man vet att man kanske har fler MK i läggan.

Jaja tillbaka till vardagen här i Bondi. Vet att vi inte uppdaterar så ofta just nu och inte heller med så intressanta saker men det sker inte så supermycket heller. För det mesta så surfar vi eller hänger med olika folk här i Bondi och har det gött. Är ju typ en av de varmaste veckorna i Sydney på många år så när det är 35+ i solen så orkar man inte ens vara ute och plaska i vattnet.

I lördags var vi på jordens houseparty här i Bondi med sjukt mycket folk som var riktigt roligt men packat så man kunde typ inte röra sig. Slutade med att Jag och Alex drog och käkade kebab istället då stället plötsligt lyste blått av lite Poliser och nej det är inte så farligt som det låter. Söndag? chill. Igår? Surf och chill. Idag? Var inne med Ebba och fixade hennes dator och checka lite butiker, Alex surfade med micke. En fet portion med mos och köttisar sås och lingonsylt. Senare krig. Det var vårt liv det. Erat då?

Föresten så kom just Vanessa, Jonas och Sofia tillbaka från guldkusten så de joinar oss på beachen imorgon för lite roligheter. Just ja måste bara berätta att det varit ett annat litet krig i läggan nedanför oss då de haft inneboende och grejer och varit så sjukt sviniga (franskar) så vår landlord har gått crazy och ring polis och grejer. De fick typ inte tillbaka något av deras bond (900$) och blev utslängda men nu är allt frid och fröjd. Jag vill härifrån snarast då det bara är en massa krångel nu med hon som äger detta senaste veckan. Två veckor kvar sen drar jag och Alex och jobbar någonstans i skogen.



Kommentarer
Postat av: Annica

och Alex vill inte vara med på bild!

2011-02-03 @ 17:40:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0