Don't think before you ink?

Sorry för dålig update men det händer inte allt för mycket här. Vi bor fortfarande kvar på hostel i Bondi beach som vi ska stanna på i några dagar till. I lördags var det en ganska stor skatetävling här i Bondi som var ganska grymt med sjukt mycket folk och kända skatare. Annars har det väl varit lite partajj i helgen och mycket chill nu när vi bor på hostel. Det är inte så dumt ändå att bo såhär delat som man gör men man möter så sjukt mycket mer roliga människor på detta viset. Sen slipper man oftast alla Svenskar som man börjar bli lite less på, man är ju inte i detta land för att träffa dem.

Sen igår på söndag så tatuerade jag mig på en väldigt känd tatueringsstudio som heter Bondi ink. Har länge tänkt på en tattoo sen tog jag tag i att göra en då jag kom på en riktigt snygg tattoo som jag ville ha. Lämnade först min egen skiss på papper till dem som de gjorde om sen godkände jag bilden och så bokade jag tid. Tatueringen sitter under högerbröst över revbenen och ner mot midjan. Kan säga såhär, jag skulle aldrig göra en till på revbenen även om jag fick betalt för att göra det. Den tog 4.5 timme att göra på en sittning så det var inte lätt. Första halvtimmen var sjukt jobbig då man fick veta hur sjukt ont det gör och att det skulle fortsätta i 4 timmar till. Sen sista timmen var det ren tortyr att göra den, tänk er en nål som går ner 2mm in i ditt skinn flera gånger i sekunden mot revbenet. Spände hela kroppen varje gång den där maskinen startade och kunde knappt andas av smärtan mot revbenen. Magen var också sjukt jobbig då hela magen knep och det kändes som om alla organ skrek. Nu kanske jag låter som en vek men gör en på revbenen i 4.5timme så får ni känna. Nu så känns det bara som ett stort skrapsår som håller på att läka så är sjukt öm i hela överkroppen. Blev iaf hur nöjd som helst och kunde inte bli bättre, sen ett minne av Australien.

Annars så rullar vår resa på, planen ändras ju varje dag känns det som. Men vi ringde massa fruitpicking farmer och ska fara och slita ett tag nu denna vecka. Jag Alex och Robin ska typ köpa en bil sen köra upp för kusten och sen använda den när vi slutat jobba och resa runt med. Man vill inte missa bil-livet som sägs vara hur underbart som helst då man kan se vad man vill och stanna när man vill. Surfbrädorna på taket och sen letar man bara efter bra stränder, låter inte helt dumt va?

Återkommer med mer info om vår masterplan.

Lite pics.

Edit: Tog bort bilderna då jag inte vill visa den för allt för många eller att någon ska kopiera den. Hadeeee


Kommentarer
Postat av: Lars

Tja mannen! Hoppas allt är bra med er. Ni verkar inte ha allt för mycket att klaga på över resan förutom värmen då och det kan jag förstå! När jag var i grekland i somras var det ju också cirka 40 grader och då vill man fasen inte göra så mycket mer än att dega inomhus eller i skuggan :). Tatueringen ser grym ut.. blir kul att se när du kommer hem! Hare gött nu och hälsa Alle och gänget. Hörs!



/Bruschan

2011-02-26 @ 13:58:51
Postat av: Annica

...men den va läcker iallafall!

2011-02-26 @ 21:30:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0