Dagarna rullar på!

Jajemensan! Nu har vi varit i sydney strax över en månad och dagarna bara flyger fram. Vi har nästan börjat tappa greppet men jobbsök står på veckolistan så det ska bli spännande. Planen var att börja söka idag men sydney leverara bara en massa regn så vi stannade inne och tog det lugnt. Men vädret förra veckan har varit sjukt najs. runt 25 grader och en massa strandhäng har det blivit. Känns sjukt att ligga på stranden i november också!

I helgen vart det bra med riv endå! I fredags så mötte vi upp en högstadiepolare som vi träffade för en vecka sen och tog en rejäl köttbitt på en av Coogees uteställen. Riktigt go var den men något överstekt, men det gjorde inte oss så mycket för vi har enbart ätit kyckling sen vi flytta in så vi hade kunnat äta vad som helst bara det var KÖTT! ( Fun fact: Dom har en 1,2 kilos steak här för 72 $ vilket jag nog kmr beställa innan vi åker vidare enbart för att se hur stor den är)

Lördagen skulle bjuda på trevliga aktiviteter med. Vi vaknar upp vid 11 och ser att det är strålande sol och ca 30 grader. Eftersom vi hade legat på stranden i 3 dagar så var vi något less och solbrända så vi drog in till Botanic Garden. Det är en mega park som ligger mitt i Sydney som har en massa olika fåglar och till våran överraskning jätte fladdermöss som hängde i trätopparna. På kvällen skulle vi möta upp en australienare som vi har lärt känna och hon skulle visa oss en nattklubb inne i centrala Sydney. Klubben var riktigt najs och fullproppat som vanligt men vi hade det riktigt trevligt ändå! Jag ( alex) är inte van att klubbarna stänger mellan 3 - 5 på morgonen men det tycker jag bara är positivt! Men vi kom inte hem förens halv 5 på morgonen så vi fick lida för det dagen efter men det vare värt!

Jag hoppas ni har det kallt och jävligt hemma i sverige och att det blir en usel vinter! Kommer uppdate om vårat jobbsök!


På väg till Botanic Garden


Botanic Garden


Dom hängde överallt, dom kallas "Flying Foxes"


Kan väga upp till 1 kg och en meter i vingbredd


jag och fransmannen chillar i skuggan


Panorama vy över Sydney harbor bridge och nåt okänt hus...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0